21 september 2022

Deshira fick flest personkryss i Värmdö!

– Varmaste tack till alla som genom sitt kryss visat förtroende för mig personligen. Jag kommer att förvalta det med stor ödmjukhet och respekt för det politiska uppdraget. Vad gäller totala resultatet för Moderaterna lokalt är vi självklart besvikna och kommer att djupare analysera resultatet. Idag kan vi bara konstatera att alla utom en av kommunerna i länet drabbats av en trend där M minskat och S ökat i riksdagsvalet. Hälften av kommunerna har dock lyckats få bättre lokala resultat än riks, medan den andra hälften följt med trenden. Vi har dessvärre samma siffror som på riks vilket behöver analyseras vidare säger Deshira Flankör (M), kommunstyrelsens ordförande.

Länsstyrelsen har nu räknat klart rösterna för kommunvalet i Värmdö och det står klart att Deshira Flankör är den politiker som fick flest personkryss i kommunen med 757 röster. Deshiras personkryss är även ett nytt rekord för andelen röster på en moderat företrädare jämfört med de senaste fyra valen.